Alhamdulillah...bersyukur kehadrat ILLAHI kerana dgn limpah dan kurniaNYA,saya masih hidup hari ini dan dapat menghirup udara segar ciptaanNYA..SubhanAllah...

Sebaik-baik perancangan kita,lebih baik lagi perancangan Allah SWT.Pada minggu lepas sebenarnya saya dan beberapa sahabat yang lain bercadang untuk keluar membeli barangan hantaran,tak mau keluar semasa bulan puasa kononnya nanti akan cepat letih,tetapi saya dimaklumkan pada hari Sabtu nanti(2  Julai 2011) di UMS pula akan ada kursus percuma pengajaran Al-Quran teknik Albaghdadi.wow..saya suka ni...mesti mau pegi..(tu yang terdetik dalam hati...hehehehe)..jadi,tiba hari yang dinantikan..pegilah kursus tu..sangat seronok melalui pagi hari,kelak ketawa bergema didalam dewan,ketukan-ketukan berulang kali dilakukan bagi bagi memantapkan lagi ketukan..hihi...sangat seronok mendengar ceramah ustaz Jalaluddin...setelah berakhir cermah sebelah pagi,saya dimaklumkan akan ada lagi kursus sebelah petang iaitu kursus perunding,tetapi ianya berbayar,berfikir juga nak mengikuti tetapi memikirkan "majlis" yang akan diadakan bulan 9 nati,,huhu..dimatikan niat,hampir bergenang airmata..huhu...tetapi???jeng..jeng..jeng...ALHAMDULILLAH...ada yang nak sponsor...Ya Allah,menggeletar jari jemari ini...Allah Maha Pengasih...diberikan diri ini rezeki..Alhamdulillah..alhamdulillah..alhamdulillah..akhirnya saya juga salah seorang perunding TEKNIK ALBAGHDADI..so sesapa nak belajar..bolehlah hubungi saya yer =)
berikut saya kongsikan sedikit yang saya dapat daripada 
KURSUS PERUNDING TEKNIK ALBAGHDADI...
SEMOGA ANDA DIBUKAKAN HATI UNTUK MENYERTAINYA =)

PENGASAS TEKNIK AL-BAGHDADI
Ustaz Jalaluddin bin Haji Hassanuddin al-Baghdadi dilahirkan pada 15 Januari 1970 di Kampung Berhala Gantang, Pahang. Beliau berkelulusan Ijazah Sarjana Muda dalam bidang Bahasa Arab dan Pengajian Al-Quran dari Universiti Saddam, Baghdad, Iraq pada tahun1998.
Berpengalaman sebagai pensyarah disebuah kolej swasta di Kuala Lumpur pada awal kerjaya selama 2 tahun. Kemudian menceburi bidang latihan dan penulisan bersama sebuah syarikat penerbitan swasta selama hampir 5 tahun. Beliau berpengalaman menyusun dan mengendalikan program kursus dan latihan kepada guru-guru serta ibubapa diseluruh negara hampir 10 tahun khususnya di dalam bidang pengajaran dan pembelajaran Al-Quran dan bahasa Arab.
                                  PENYUSUN KAD AL-BAGHDADI
Puan Erni Yentti binti Amir dilahirkan pada 24 September 1981 di Ipoh, Perak. Beliau berkelulusan Ijazah Sarjana Muda dalam bidang Teknologi (Teknologi Maklumat) dari Universiti Teknologi PETRONAS, Tronoh, Perak, Malaysia pada tahun 2004. Mendirikan rumahtangga pada tahun 2005 dan telah dikurniakan 3 orang permata hati.
Berpengalaman sebagai guru di sekolah rendah dan menengah selepas graduasi. Beliau mendapat pendedahan dalam pendidikan awal kanak-kanak di Australia selama setahun setengah pada tahun 2005 hingga 2006.
Amat berminat dalam pendidikan awal kanak-kanak dan banyak menjalankan kajian melalui pembacaan, pemerhatian serta experimentasi di rumah dan di tadika. Beliau akan melanjutkan pelajaran dalam bidang tersebut di United Kingdom dalam masa terdekat, InsyaAllah.


**PRODUK-PRODUK AL-BAGHDADI

KAD AL-BAGHDADI

ALAT KETUK

BUKU TAMHID

BUKU TAJWID

Banyak lagi sebenarnya..tetapi untuk tatapan anda..ini saja dulu yer.hihihi...sapa tak join ni memang rugi..sangat2..hikhik..semoga lepas ni akan lahir generasi Al-Quran..ameen..

tinta ann : semoga ilmu yang kita perolehi bermanfaat  dan paling penting diberkatiNYA =)


UNTUK MAKLUMAT LEBIH LANJUT : http://baghdadicard.blogspot.com/